סיפורו של אלוף

שחר ניסים, בן ה-16, תושב מעלה אדומים, תלמיד כיתה יא' ב"אורט תעופה וחלל", חזר בשבוע שעבר עם גביע אירופה בתחרות אגרוף תאילנדי שהתקיימה בלטביה. המאמן של שחר, אדי יוסופוב, אף הוא תושב העיר, אמר בגאווה כי "מדובר בהישג ענק לקחת את גביע אירופה. שחר התמודד בקרבות מאוד קשים ורציניים, מול מתחרים חזקים ביותר. השאיפה שלנו כרגע היא ששחר יתקבל לנבחרת ישראל ויצא לאליפות העולם, זאת נבחרת מאוד רצינית שאליה מתקבל רק אחד מכל קטגוריה".  

סימה ניסים, אמו של שחר, סיפרה בהתרגשות כי "לאורך כל התחרות ישבנו כל המשפחה והחברים בבית בסלון, וצפינו דרוכים בתחרות ששודרה בשידור ישיר. 

לא קמתי מהספה במשך ארבע שעות כדי לא להחמיץ אותו. הוא עלה להתחרות בשלושה קרבות, ובסיום הקרב הראשון, ברבע הגמר, כשהוא זכה - צרחתי בבית: 'חבל שאבא שלך הפסיד ולא זוכה לראות את זה'. באותו רגע כולנו מסביב פרצנו בבכי". 

אביו של שחר היה בן 38 בלבד כשנפטר באופן מפתיע מדום לב באמצע הלילה, ואמו מספרת כי "שחר היה רק בן חמש, ואני בעצמי הייתי ילדה, בת 36 בלבד, כשהתאלמנתי. נאלצתי להתמודד מול מציאות חדשה ומאוד לא פשוטה, לגדל לבדי שלושה ילדים קטנים. 

היו עליות ומורדות במהלך השנים, עברנו הרבה מאוד, ואני תומכת בכל דרך שהילדים שלי בוחרים, העיקר שיצליחו בבחירות שלהם ויהיו מאושרים".  

מועדון האגרוף של אדי יוספוב, TEAM EDI בירושלים משתייך לאגוד העולמי IFMA. המשלחת שיצאה מאיגוד תאילנדי ישראלי לריגה שבלטביה, מנתה ארבעה מתחרים, ביניהם כאמור, תושב מעלה אדומים, שחר ניסים, ותושב פסגת זאב, אסף כהן, שחזר במקום השני לגילאי 12-13 אחרי שניצח את גרמניה והפסיד ללטביה.

שחר עלה לשלושה קרבות קשים. הוא התמודד ברבע גמר מול ליטה, אחרי ניצחון עלה להתחרות בחצי גמר מול לטביה, וגם את זה ניצח ועלה לגמר מול מתמודד חזק מבלרוס שאף אותו הוא הביס עד שכאמור, זכה בגביע אירופה.  

"שחר מתאמן במועדון שנה וחצי בלבד, ובשנה שעברה זכה בצ'כיה. לשחר היו שאיפות מההתחלה להצליח, הוא עשה הכל בכוחות עצמו. חיפש לבד מקום להתאמן בו ומצא את המועדון בעצמו. הוא עכשיו שואף להיכנס לנבחרת ישראל, הוא התמודד בקרבות קשים מול חזקים ממנו וניצח. 

אני תומכת בו מאוד. שלוש פעמים בשבוע הוא מתאמן בגבעת שאול, ואני ממתינה לו שם בכל פעם שעתיים. העיקר שיצליח ויגשים את עצמו", אומרת סימה בגאווה ומוסיפה כי "אדי המאמן לקח את שחר כפרויקט והעצים אותו מאוד, עם תמיכה, התמדה והקשבה. כשהסתיים הגמר ושחר זכה, לא הפסיקו לזרום אלי לנייד הודעות מפרגנות, טלפונים ושיחות ועידה מחברים ובני משפחה שצפו גם הם בשידור ישיר בתחרות". 

נכתב על ידי: דלית מור - כתבת מגזין וחדשות בעיתון זמן מעלה.

פורסם במעלהנט בתאריך: 13/12/2019